Werkwijze

Het eerste contact komt tot stand via de mail e/o telefoon. Op basis daarvan volgt een kennismaking en intakegesprek met de ouders waarin de hulpvraag besproken wordt en wat ik kan betekenen voor het kind en de ouders/de leerkracht. Daarna ga ik met uiteenlopende werkvormen aan de slag om zowel kind als ouders terug in hun systeem te laten komen. Mijn werkwijze laat zich omschrijven als persoonlijk, aandachtig en creatief. Voor elke leeftijdscategorie bied ik andere werkvormen aan, aansluitend aan de behoeften van kind, ouder en/of gezin.

Aangeboden werkvormen

  • therapeutisch tekenen
  • lichaamsgericht werk (bijvoorbeeld ontspanningsoefeningen, lichaamshoudingsoefeningen, baby-en kindmassage)
  • spel en beweging
  • aromatherapie
  • familie-opstelling d.m.v. bijvoorbeeld pop-talk of tekening
  • huisbezoek
  • schoolbezoek
  • opvoedingsadvies
  • gesprekken (kind, ouder(s), gezin e/o school)

Het is een proces van bewustwording en bewustmaking. Het is een gezamenlijke ontdekkingstocht met mooie nieuwe inzichten.

Resultaten

  • “Er is meer rust en harmonie in ons gezin”
  • “Ik heb mijn kind weer terug”
  • “Ik ben me meer bewust van mijn eigen gedrag, gevoel en patronen”
  • “Mijn kind bloeit weer op”